Tapahtuman oletuskuva

DataHubilla näkyvyyttä matkailusivustoilla

13.3.2025 12:00

Kokoustila Mega, Frami D, 1krs.

Yrityksesi ja tuotteesi esiin verkossa DataHubin avulla! 

Tilaisuudessa rekisteröit tai päivität tietosi Visit Finlandin DataHubiin, niin saat ne rajapinnan avulla esille mm. Visit Seinäjoki Region -sivustolle. Tilaisuus jakaantuu kahteen osioon: tunnin pituiseen DataHub -infoon ja sen jälkeen noin kolmen tunnin työpajaan. Asiantuntijana molemmissa toimii Kirsi Mikkola. Sekä info että työpaja ovat maksuttomia. 


DataHub-info klo 12-13 (tallennetaan)


Tavoite:
• Päivittää osallistujien tiedot DataHubin merkityksestä matkailualalle.
• Havainnollistaa, miten DataHubin kautta hallitaan ja jaetaan matkailukohteiden ja yritysten tietoja eri verkkosivustoille.
• Yritysten, DMOn ja kuntien oikeudet ja vastuut.
• Esitellä käytännön hyötyjä matkailuyrityksille ja kunnille.

Sisältö:

Miksi DataHub?
• Matkailutiedon keskittäminen ja jakelu eri alustoille.
• Visit Seinäjoki Regionin verkkosivuston rooli ja tietojen päivittyminen.
• Esimerkkejä muualta (Visit Finland, Visit Salo, Visit Häme, jne).

Miten DataHub toimii?
• Rajapinta ja tietojen integrointi.
• Yritysten ja kohteiden näkökulma: Miten hyödyntää DataHubia?
• Yleisimpiä haasteita ja ratkaisuja.

Vierailijapuheenvuoro:
• Kaisu Mäkelä, Visit Finland: Uudistunut rekisteröitymisprosessi (Teams-yhteys)

Q&A ja keskustelu

------

Infon jälkeen voit syventää tietoutta DataHubista käytännönläheisessä työpajassa. Paikkoja rajoitetusti!

Työpaja klo 13-16


Tavoite:
• Auttaa osallistujia ottamaan DataHubin käyttöön konkreettisesti.
• Opastaa tietojen lisäämiseen, päivittämiseen ja optimointiin.

Sisältö:
Vaihe 1: DataHubin käyttöönotto ja kirjautuminen
• Miten rekisteröidytään?
• Perustiedot yritykset sekä jaettava yrityksen tieto käyttötarkoituksiin
• Useamman käyttäjän yhteistilit
Vaihe 2: Oman yrityksen tai kohteen tietojen lisääminen
• Hyvän tuotekortin sisältö ja rakenne
• Nimi, kuvaus, kategoriat ja muut DataHubin tärkeät tiedot.
• Kuvat, videot ja sisällön laatuvaatimukset.
• Kieliversiot.
• Sertifikaatit ja linkit.
• Tekoälyn käyttö (ChatGPT tai Gemini) tuotekorttien muotoilussa
Vaihe 3: Tiedon optimointi ja löydettävyys
• Avainsanat, digitaalinen löydettävyys ja hakukonenäkyvyys.• Parhaat käytännöt tietojen ajantasaisuuteen.
Vaihe 4: Testaus ja yhteenveto
• Osallistujat päivittävät omia tietojaan käytännössä.
• Ohjeistus jatkokäyttöön ja tuki.

Asiantuntija

Kirsi Mikkola
DigiPro Liiketoiminta

 

 

  • Kirsi on toiminut 25 vuoden ajan matkailuyritysten ja matkailukohteiden digitaalisen liiketoiminnan asiantuntija, valmentaja sekä sparraajana.
  • Hän on auttanut satoja yrityksiä digitaalisen jakelun, myynnin ja markkinoinnin sekä verkostojen kehittämisessä.
  • Kirsillä on erittäin vahva käytännön kokemus ja näkemys kotimaan ja kansainvälisen matkailun ja kaupan tilasta sekä digitaalisuuden käytön haasteista ja mahdollisuuksista.

 

Valitse haluamasi ilmoittautumisvaihtoehto
Lippu
Myynti päättyy
Määrä

Yleinen DataHub -info 13.3.2025 klo 12-13.

Myynti päättyy 11.3.2025 23:59

Määrä:


DataHub -info ja työpaja 13.3.2025 klo 12-16.

Myynti päättyy 11.3.2025 23:59

Määrä:


No show -maksu

Mahdollisen esteen sattuessa, muistathan ilmoittaa meille hyvissä ajoin peruuntumisestasi.

Huomioithan, että ilmoittamatta jätetyistä peruuntumisista aiheutuu kuluja, jotka perimme osallistujalta. Tämän tilaisuuden no show -maksu on 20 € + alv., joka kattaa osan tapahtumakustannuksista 

Yhteistyössä

Info ja työpaja järjestetään osana Uudistuva matkailumarkkinointi Etelä-Pohjanmaalla -hankkeen toimenpiteitä. Hanketta rahoittaa Etelä-Pohjanmaan liitto.

etela-pohjanmaan-liitto-logo_vaaka_vari-1.jpg

Ajankohta

Alkaa:   13.3.2025 12:00
Päättyy:   13.3.2025 16:00

Lisää tapahtuma kalenteriisi

Tapahtumapaikka

Kokoustila Mega, Frami D, 1krs.

Tiedekatu 2
60320 Seinäjoki

Tarkempi kartta ja ajo-ohjeet

Lisätietoa

Johanna Rintamäki

040 592 7518

johanna.rintamaki@intoseinajoki.fi