Tapahtuman oletuskuva

Sähköistä myyntisi - myy verkossa

25.3.2025 08:30

Rytmikorjaamo

Miten hyödyntää digitaalisia kanavia kaupankäynnissä?

Digitaalisissa kanavissa piilee monia mahdollisuuksia. Tule poimimaan vinkit verkkokaupalla menestymiseen!

On suorastaan hämmästyttävää, mitä asioita voimme tänä päivänä hoitaa älypuhelimella. Koskaan ennen ei pk-yrityksellä ole ollut tällaista mahdollisuutta tarjolla: myydä mitä vaan, kenelle vaan, minne vaan. Asiakkaat ovat siis jo digitalisoituneet, mutta mikä on teidän yrityksenne tilanne?

Tästä tapahtumasta saat vinkkejä ja oppeja digitaaliseen kaupankäyntiin, olitpa sitten vasta-alkaja tai jo kokeneempi konkari. 

Mitä täytyy ottaa huomioon verkkokauppaa perustaessa ja digitaaliseen kaupankäyntiin tartuttaessa? Ensin tulee hoitaa kuntoon perustukset, jotta voidaan rakentaa jotain kestävää. Mitä nuo vahvat perustukset sitten ovat ja mitä niiden jälkeen seuraa? Näihin kysymyksiin saat vastauksia tästä ilmaisesta tapahtumasta!

Tapahtumassamme voit osallistua sinua kiinnostaviin osuuksiin. Olet lämpimästi tervetullut päivän molempiin ohjelmaosioihin, mutta yhtä hyvin voit osallistua vain toiseen. 

 

Ohjelma

8:30 Ovet aukeaa ja aamukahvit

9:00 Tervetuloa / Into Seinäjoki

9:10 Verkkokaupan 10 tärkeintä menestystekijää (tarkempi kuvaus alla)

11:45 Lounas (omakustanteinen)

12:45 Asiakasymmärrys ja oma konsepti (tarkempi kuvaus alla)

14:40 Palkitseminen ja päätössanat

15:00 Tilaisuus päättyy

 

Verkkokaupan 10 tärkeintä menestystekijää -valmennuksessa käydään kaikki tärkeimmät perustamiseen liittyvät asiat. Ensin perehdytään yrityksen strategisiin perusteisiin: tiekartta, kilpailuedut, asiakasymmärrys sekä konseptin kulmakivet. Kun perusta on kunnossa, niin sitten aloitetaan asiakashankinta, johdetaan ulkoista- ja sisäistä ostopolkua, valitaan tuotteet, puhutaan laadukkaan sisällön tärkeydestä sekä otetaan selvää missä verkkokaupan myynti oikeasti tapahtuu?

Koulutus sisältää myös mm. katsauksen verkkokauppa-alustan valintaan, palvelukokemukseen eli tilaus-toimitus-prosessiin ja verkkokaupan analytiikan keskeisimpiin kohtiin sekä tiedolla johtamisen tärkeyteen. Koulutus soveltuu sekä verkkokaupan vasta-alkajille, että jo kokeneemmille toimijoille. Runsaiden käytännön esimerkkien kautta kaikki saavat varmasti oman osaamisen tasonsa mukaisia oivalluksia toiminnan kehittämiseen. Esityksessä on mukana perinteisen tuoteverkkokaupan lisäksi esimerkkejä myös palveluista, matkailusta sekä B2B puolen digitaalisista ratkaisuista.  

 

Asiakasymmärrys ja oma konsepti valmennuksessa esitellään useita, erikokoisten verkkokauppojen konsepteja, sekä käydään läpi mihin heidän menestyksensä perustuu. Digitaalisen kaupan tärkein kysymys on: Miksi asiakkaat ostaisivat teiltä? Eli pitää tunnistaa omat kilpailuedut ja kiteyttää ne ytimekkääksi asiakaslupaukseksi, jonka taustalla on vahva asiakasymmärrys. Näiden elementtien pohjalta laaditaan oma digitaalisen kaupan konsepti, joka on tärkein kasvun mahdollistaja. 

Asiakasymmärrystä pitää syventää kahden ulottuvuuden kautta: tunneymmärrys sekä data & eurot. Näitä molempia käsitellään valmennuksessa. Esiin nousevat mm. ostomotivaatiot, asiakasprofiilit, palvelumallit, decile-harjoitus ja kohorttianalyysit. Näistä aiheista pääset oppimaan Leevin oppien sekä lukuisten esimerkkien kautta.

 

Puhuja

Leevi Parsama, digitaalisen kaupan asiantuntija ja sijoittaja, Snowball Growth Partners 

leevi-parsama.png
  • Leevi Parsama on Suomen tunnetuimpia digitaalisen kaupan asiantuntijoita. Hän on henkilökohtaisesti tavannut yli 1000 suomalaista verkkokauppaa sekä tutustunut digitaalisen kaupan toimijoihin USA:ssa, Kiinassa sekä eri puolilla Eurooppaa.
  • Viimeiset vuodet hän on työskennellyt asiantuntijana Business Finlandin kahdessa kasvuohjelmassa: eCom Growth 2016-2018 sekä Experience Commerce 2019-2023. 
  • Leevi on itsekin toiminut globaalisti myyvän yrityksen vetäjänä, joten markkinatuntemuksen lisäksi hänellä on paljon omakohtaista, konkreettista kokemusta alasta. Hän on työstänyt digitaalisen kaupan strategioita monille suomalaisille brändeille sekä toimii aktiivisesti johtoryhmien ja hallitusten sparraajana asiakaskokemukseen ja digitalisaatioon liittyvissä hankkeissa.

No show -maksu

Mahdollisen esteen sattuessa, muistathan ilmoittaa meille hyvissä ajoin peruuntumisestasi.

Huomioithan, että ilmoittamatta jätetyistä peruuntumisista aiheutuu kuluja, jotka perimme osallistujalta. Tämän tilaisuuden no show -maksu on 20 € + alv., joka kattaa osan tapahtumakustannuksista.

Yhteistyössä

Tämä tapahtuma toteutetaan osana eRural resilience - hankkeen, startup-kulttuuria edistävän Food & Tech Startup - hankkeen ja Into Seinäjoki Oy:n koordinoiman Seinäjoen innovaatiotoiminnan ekosysteemisopimuksen aktivointihankkeen (EAKR) toimintoja. Innovaatiotoiminnan ekosysteemitekemisen koordinaatio on Euroopan unionin sekä Seinäjoen kaupungin osarahoittamaa toimintaa. Lue lisää: https://intoseinajoki.fi/innovaatiotoiminnan-ekosysteemi/

eRural resilience - hanke:
erural-resilience_logo_standard-small-1.png
Food & Tech Startup - hanke:
food-tech-startup-logorimpsu-1.jpg
Seinäjoen innovaatiotoiminnan ekosysteemisopimuksen aktivointihanke (EAKR):
ekosysteemihankkeen-logorimpsu.jpg

Ajankohta

Alkaa:   25.3.2025 08:30
Päättyy:   25.3.2025 15:00

Lisää tapahtuma kalenteriisi

Tapahtumapaikka

Rytmikorjaamo

Vaasantie 11
60100 Seinäjoki

Tarkempi kartta ja ajo-ohjeet

Lisätietoa

Elisabet Kivimäki

040 760 3907

elisabet.kivimaki@intoseinajoki.fi